Nu-ți imaginezi câte poți să faci fără e-mail

Nu vreau să fac vreo sectă cu numele “fără e-mail”, dar statistic vorbind, dacă ești angajat și ai mail de serviciu, ai cele mai mari șanse de a-ți mânca sufletu’ scrisoarea asta electronică.

fara email

Foto Pexels

Am mai scris aici, aici, aici și aici despre cum poți să-ți gestionezi căsuța (sau garsoniera) de mail, însă astăzi, dragii moșului, vom vorbi despre cum ți se va schimba viața dacă închizi aplicația de mail când faci altceva și cum îți va afecta asta productivitatea. Pentru o perioadă de timp bine stabilită, nu dispera.

Cu alte cuvinte, dimineață, pe răcoare, deschizi mailul, că e normal să faci asta chiar înainte de a merge la oliță, mno. Cu ocazia asta vezi ce nenoroceli s-au mai întâmplat, cine și-a mai făcut priorități pe spatele tău și alte chestiuni din astea corporatiste.

O foarte bună parte din mailuri poți să le arunci deja în cele două foldere: “de făcut” și “rezolvate”, pentru că mailurile în care ești în copie s-au dus deja singure în folderul “CC”. Într-un final, ajungi la birou și începi să lucrezi, din nou, la mailuri, ce să vezi.

Să revenim însă la sclavagismul modern, numit e-mail, de care ai devenit dependent(ă) și să începem să-l ignorăm cu succes. Suntem în momentul zilei în care ai terminat cu urgențele mondiale și te apuci de lucru efectiv, dar dacă e deja ora 4, nu te văd bine.

Dacă jobul tău este doar să răspunzi la mailuri, du-te la ultimul paragraf și revino la mailurile tale.

Dacă ai de făcut de exemplu rapoarte, primul lucru pe care trebuie să-l faci este să-ți închizi mailul. De tot. Nu îl pui în bară, nu îl pui pe mut, nu îl pui pe scaun în fața ta ca să stea cuminte acolo. Pentru că nu stă! E obraznic, începe să bâțâie, te întreabă imediat dacă nu vrei să te joci puțin cu el, dacă nu vrei să-i povestești ce ai făcut aseară și tot așa. Un NE NO RO SHIT!

Dacă ești în vânzări, închizi mailul și începi să-ți suni clienții din CRM-ul pe care îl folosești zilnic. NU deschizi mailul până nu ai sunat un număr minim de clienți. Dacă îți cere clientul o ofertă sau o prezentare pe mail, poți să faci o excepție și să îl mailuiești, după care închizi aplicația imediat.

Încearcă o săptămână varianta asta cu închisul mailului și doar după aceea poți să spui că este o tâmpenie. Evident că dacă jobul tău este de mailurist(ă) și depinzi în proporție de 99% de el, nu poți să închizi aragazu’ și să te uiți pe geam o oră, cu toate că și asta ajută din când în când.

Spor la succes!

PS: acest articol l-am scris în avion, fără a mă întrerupe de mailuri mai mult sau mai puțin spam-oase și nici de vizite spam.