Hai să ne complicăm puțin

De ce să nu complicăm când ar fi prea jenant să simplificăm, mai ales când sunt lucruri care “așa au fost dintotdeauna”.

Foto Pexels

Să luăm de exemplu un transportator feroviar de persoane din România, nu dăm nume (de parcă ar fi câteva zeci și nu ți-ai dat seama despre Ce FReau să zic) care are și varianta de achiziție online a biletelor, o chestie foarte bună, folosită din ce în ce mai mult.

Ei bine, după ce ai primit biletul pe mail, ce trebuie să faci cu el?

Să-l printezi, firește.

De ce trebuie să-l printezi?

Pentru că atunci când vine nașu’ și ți-l cere, să poată să scrie pe el numărul trenului, data și să semneze. Da, când achiziționezi online biletul, trebuie să spui numele și prenumele călătorului, ceea ce nu trebuie să faci dacă achiziționezi biletul de la ghișeul din gară, desigur.

Deci, repet, vine nașu’, verifică dacă ce are el corespunde cu cartea ta de identitate și scrie de mână pe biletul tău (printat): numărul trenului, data și semnează.

Cam așa stă treaba când cineva s-a gândit cum putem să ne facem noi (aparent) viața mai ușoară, fără să ne intereseze foarte mult impactul asupra clientului. Ca să nu spun de săracu’ naș care trebuie să respecte “procedura” doar pentru că cineva s-a gândit că așa trebuie.

Ce ai putea să faci ca să nu-ți complici viața la serviciu:

  • dacă ți se pare că este o operațiune care nu are sens pentru tine sau dacă ai putea să o faci mai simplă, vorbește cu superiorul pentru a o schimba;
  • nu face mai multe lucruri în același timp;
  • nu face aceeași tâmpenie de mai multe ori cu bună știință;
  • nu te aștepta ca lucrurile să fie perfecte, pentru că nu sunt și te poți complica inutil fără un rezultat pe măsură;
  • pune-te cât mai des în papucii clienților, ca să înțelegi cu ce se confruntă;
  • întreabă-ți clienții cât de des poți, ce ar vrea să schimbi. Nu mă refer la chestionarele standard plictisitoare, ci la un dialog eficient;
  • sistematizează-ți cât poți de mult activitățile zilnice;
  • nu-ți trebuie șase aplicații și două cadrane complexe pentru prioritizarea activităților zilnice, ci doar să stabilești care sunt trei din cele mai importante și să te apuci de treabă. În timp ce ai fi fost la aplicația patru și la fabricarea primelor cadrane, două din ele sunt gata deja.

Cu cât faci lucrurile mai simple, vei observa că ești și mai performant și indiferent de ce poziție ai în organizație, le poți influența. De preferat în bine 🙂

Și ca să încheiem într-un ton complicat, gândește-te că la alții se poate și mai rău. Sursa

când ai o zi proastă, gândește-te că un cocalar cu mașină cu volan pe dreapta trebuie să ia un tichet de parcare de la o barieră!

Publicată de Andrei Cismaru pe 7 Mai 2018

Spor la success!