Tu ai încredere în șeful tău?
O componentă esențială în activitatea zilnică o reprezintă gradul de încredere în șeful tău, “prestația” lui având un rol hotărâtor asupra carierei tale.
Foto Unsplash
Când un șef își pune interesele personale în detrimentul propriilor angajați, ar trebui să intri în alertă, ai șanse foarte mari să lucrezi pentru un șef prost.
Încrederea se construiește, se învață, nu vine la pachet cu funcția de pe cartea de vizită, iar cel mai ușor test este să te contrazici (civilizat) cu el. Reacția șefului la critică îți va spune foarte multe despre el și mai ales despre încrederea pe care o (mai) poți avea în el. Dacă îți argumentează foarte clar, cu răbdare părerea lui și te va invita la întrebări suplimentare, ești pe mâini bune. Dacă îți spune fără niciun fel de argument “pentru că așa am spus eu”… ar trebui să intri în alertă.
Ce face un șef în care poți să ai încredere:
- comunică transparent și corect, mai ales atunci când lucrurile nu stau cum ar trebui;
- îți cere feedback despre activitatea lui și impactul acțiunilor lui asupra ta;
- petrece timp în mod constant cu tine pentru a te înțelege ca persoană;
- are un comportament perseverent, predictibil, nu se schimbă după cum bate vântul;
- nu bârfește;
- nu își atribuie meritele tale și te scoate în față de fiecare dată când are ocazia;
- își argumentează deciziile, mai ales cele controversate;
- își adaptează vocabularul la audiență;
- este interesat de obiectivele tale profesionale ȘI personale;
- deleagă activități împreună cu puterea de decizie;
- te lasă să faci greșeli și te îndrumă pe parcurs, nu te așteaptă la cotitură ca să îți dea în cap;
- este interesat de dezvoltarea ta pe bune;
- își respectă întotdeauna promisiunile.
La fel ca și în cazul clienților, încrederea se construiește în timp, dar poate fi pierdută în câteva minute.
Nu uita că șeful îți poate fi cel mai mare aliat, dar și cel mai mare dușman, iar în cazul unei potențiale promovări are un cuvânt greu de spus.
Spor la încredere!