Cel mai mult înveți de la un coleg, nu de la șefi
E normal să înveți de la un coleg mai mult decât de la șef, prin simplul motiv că petreci mult mai mult timp cu el. De la chestii legate direct de job-ul zilnic pe care trebuie să le înveți, până la cele practice legate de cine, ce face și unde-i găsești pe fiecare.
Foto Rawpixel
Șeful are un rol foarte clar în organizație și acela nu este de a sta după coorul tău toată ziua, indiferent cât ești de bun și cât de proaspăt angajat în companie. Are și el responsabilități foarte clare față de fiecare angajat în parte și chiar mai multe față de un angajat nou, însă tot nu te poate învăța tot ce ai tu de făcut acolo.
În general, nu lucrezi singur și ai pe cine să întrebi de sănătate, unde găsești informații necesare pentru a-ți desfășura activitatea, ce presupune fiecare proiect în parte, particularitățile fiecărui departament, etc.
Cu ce te pot ajuta colegii, nu numai când ești la început de drum într-o companie:
- să relaționezi de voie și de nevoie;
- să te simți apreciat(ă);
- să-ți aducă aminte că întotdeauna familia este pe primul loc și te pot înlocui când ai nevoie;
- să te faci util(ă);
- să întrebi când ai nevoie de ajutor;
- să te infecteze cu bună dispoziție;
- că poți rezolva foarte multe fără a merge să pârăști la “doamna învățătoare”;
- să comunici direct;
- să înțelegi că fiecare dintre noi suntem diferiți și asta e bine;
- să te învețe legea reciprocității, adică varianta simandicoasă a legii lui Ohm: dacă ești om cu mine, voi fi și eu om cu tine;
- să te învețe puterea echipei;
- să-ți arate dificultățile cu care se confruntă;
- să te învețe puterea automotivării, că nu toți covrigii sunt umpluți cu cozi de câini;
- să te învețe valoarea conflictelor și cum să faci politică la birou.
Nu am spus nimic despre ce nu înseamnă un coleg, am scris destule pe tema asta aici și aici, dar o echipă mișto poate cântări de multe ori mai mult decât toate celelalte lucruri legate de job la un loc.
Spor la succes!