Nu poți să-ți tratezi toți angajații la fel

Așa cum nu toți angajații sunt la fel, nu toți au aceleași nevoi și nu toți răspund la același tip de motivare, de aceea întotdeauna mi-a plăcut sloganul “Suntem cu toții diferiți. Din fericire.”

angajatii

La serviciu, de cele mai multe ori se stabilesc niște reguli, pe care trebuie să le respecte toată lumea și se duce diferențierea asta teoretică dintre angajați. Cu cât corporația este mai mare, cu atât lucrurile devin mai standardizate și, implicit, trebuie să te adaptezi să faci aceeași chestie repetitivă pentru a ajunge la rezultatul final.

Știu, acum o să vină lumea cu deschiderea și creativitatea care trebuie lăsate să zburde în incintă sau chiar în afara ei, pentru că asta ne dorim de la angajații noștri.

Hai să ne imaginăm că astfel de creativi își pun amprenta zilnic pe produsele pe care le vând și un anume burger faimos care TREBUIE să aibă un gust anume peste tot în lume, devine subiectul creativității fiecărui restaurant de tip împinge tava, chiar dacă acolo nu o împingi, ci o primești împinsă. Cred că este destul de clar de ce unele lucruri trebuie standardizate până la cel mai mic detaliu.

Dar nu despre asta este vorba în acest articol, ci despre oamenii care fac aceste lucruri, indiferent cât de plictisitoare și lipsite de logică li se par lor.

Ca manager trebuie să-ți cunoști foarte bine fiecare membru al echipei, iar astfel vei putea să le înțelegi nevoile și ce-i motivează pe fiecare în parte. Fiecare are valori, stiluri, responsabilități și competențe diferite.

Asta nu înseamnă în niciun caz să-i favorizezi pe unii în defavoarea altora, ci doar să știi cum să vorbești cu fiecare, pe limba lor, ce poți să scoți mai bun din fiecare, la fel cum face un antrenor cu jucătorii lui. Nu toți pot să fie atacanți, cum nu toți pot să fie portari, însă fiecare are rolul lui foarte bine stabilit, pentru a atinge rezultatul comun dorit.

Un șef trebuie să știe să-și asculte angajații, să fie mediator când e cazul, să-i susțină diferit în funcție de nevoile lor și să nu generalizeze.

Ca angajat nu trebuie să te gândești non stop că “oare ce zice șeful / șefa” și cum nici nu poți să controlezi ce face, poți să îți controlezi reacțiile față de acțiunile lui / ei.

Toți suntem diferiți, din fericire, iar asta ar trebui să ne avantajeze pe fiecare dintre noi.

Spor la success!