Cum stabilești care e cea mai mare prioritate a ta?

E foarte bine să ai prioritate, mai ales că toată lumea trebuie să stea după tine. Asta până vine cineva și își bagă picioarele în prioritatea ta și dă peste tine pe trecerea de pietoni.

Foto Pexels

Să spunem că nu ești patron sau antreprenor (pentru că atunci e și mai greu cu stabilirea de priorități) ci un simplu angajat cu cel puțin un șef în același timp. Da, se poate să ai și mai mulți șefi în același timp, depinde de tipul de organizație în care lucrezi sau în ce proiecte ești implicat.

Șeful: Ai spus că termini proiectul în 3 zile!
Subalternul: Da, dar n-am spus niciodată că în 3 zile consecutive!

Am mai scris cum e să fii ocupat și să ai și treabă însă azi îți voi da soluția magică pentru a reuși să-ți prioritizezi tot ce ai de făcut în fiecare zi și să pleci acasă fără nimic neterminat. Citește mai jos cei zece pași care te vor ajuta să-ți prioritizezi viața.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Hai mă că am glumit, doar nu credeai că există așa ceva în viața reală 🙂

Ai mai jos câteva recomandări care s-ar putea să funcționeze și pentru tine, dar nu-i musai:

  • stabilește-ți doar câteva priorități, nu foarte multe. Un prim pas ar fi să tai jumătate din “prioritățile” actuale. Nu poți avea 25 de priorități într-o zi. Eu funcționez foarte bine cu trei priorități (mari) pe zi care trebuie finalizate până la prânz;
  • am scris stabilește-ți, iar asta însemnă să nu-i lași pe alții să îți stabilească prioritățile;
  • nu trebuie să muncești non stop, pentru că nu poți face asta la nesfârshit;
  • nu sări ca râma-n stâncă atunci când ți se cere ceva. De fiecare dată când spui da altcuiva, îți spui ție nu;
  • folosește funcția “airplane mode” a telefonului chiar și atunci când ești la birou, dar ai ceva foarte important de făcut. Eu sunt foarte productiv când sunt “avion” pentru că nu sunt deranjat de nimeni. Fă-ți cât mai multe momente de acest gen… dacă job-ul îți permite asta;
  • nu te mai plânge cât ești de ocupat(ă) că nu interesează pe nimeni. Dacă vrei neapărat să te lauzi cu ceva și nu poți să-i lași pe alții să facă asta, laudă-te cu ce ai finalizat, nu cu toate proiectele începute;
  • nu te multitasking-ui, pentru că nu vei face foarte bine niciuna din activități;
  • fă (nu mă adresez doamnelor) pauze. Dacă vrei să fii productiv trebuie să ai mintea limpede;
  • dacă vrei să schimbi ceva la tine, schimbă. Nu afectează pe nimeni amenințările de tipul “De luni o să termin la timp raportul săptămânal”;
  • fă (din nou) diferența între chestiile importante și cele urgente;
  • programează-ți activități în calendar și ține-te de ele. Dacă nu ești în stare să faci asta cu segmente de timp de 30 sau 60 de minute, încearcă o zi imposibilă cu task-uri din zece în zece minute. Cu cât îți aloci mai mult timp cu ceva, cu atât cresc șansele de a umple acel timp;
  • bagă (ca să nu spun iar fă) mișcare periodic. Chiar dacă aparent nu are nici o legătură cu productivitatea, are;
  • testează-te când ești cel mai productiv, fie că trebuie să te trezești la 6 dimineața, fie că lucrezi cel mai bine la 11 noaptea;
  • dacă nu poți să-ți programezi ziua de mâine la sfârșitul zilei de lucru de azi, încearcă să faci asta înainte de culcare;
  • nu te mai plânge.

Productiv înseamnă să faci ce ți-ai propus cu ceva timp în urmă, iar ocupat înseamnă să faci o grămadă de lucruri, dar nu neapărat ceea ce trebuie să faci. Poți să pedalezi toată ziua ca nebunu’ (sau buna’) dacă îți dai seama la final că era lanțu’ rupt, mno.

Spor la finalizare!