Îți recomand ceva super tare

Într-o lume plină de păreriști, cel mai tare e cel care îți spune “Îți recomand…” fără să fi încercat el acel ceva. Nu mă refer doar la un produs sau un serviciu, ci în general la ceva ce păreristul a auzit în altă parte sau cel puțin așa crede.

recomand

Foto Pixabay

Chiar și când persoana respectivă a încercat acel ceva, nu înseamnă neapărat că ți se va potrivi și ție. E vorba de adaptabilitate, stil, gust, miros și alte simțuri.

Vreau să vă recomand cu căldură ceva ce eu fac de mulți ani: întâlniri individuale cu angajații. Dar așa căldură, de imaginați-vă că este cod roșu de caniculă.

Întâlnirile individuale sau one on one-urile cum le spun americanii, sunt acele întâlniri periodice (săptămânale, bilunare sau lunare, frecvența depinde de mai mulți factori) pe care trebuie să le ai cu fiecare angajat în parte, chiar dacă sunt cu tine în birou sau la sute / mii de km distanță. Este cel mai puternic instrument care crește productivitatea fiecărui angajat, iar în același timp este cea mai bună modalitate ca “ambele părți” să se cunoască mai bine. E momentul în care urmărești evoluția fiecărui angajat și îi oferi necondiționat suportul de care are nevoie.

Cea mai simplă structură e cea împărțită în trei:

  1. Ce a făcut angajatul de la ultima întâlnire;
  2. Ce ai observat tu că a făcut angajatul de la ultima întâlnire;
  3. Ce urmează să faceți fiecare până la următoarea întâlnire.

De ce ar trebui să ții cont la întâlnirile individuale:

  • programarea trebuie să fie foarte riguroasă, de preferat în calendar în așa fel încât sa știți amândoi de importanța acestora;
  • ambele părți trebuie să se pregătească pentru întâlnire;
  • urmărești derularea în timp a proiectelor actuale;
  • discutați și obiective pe termen lung;
  • pune accent pe părțile pozitive;
  • observi proactiv unele (potențiale) probleme;
  • oferi soluții la problemele discutate “la cald”;
  • de oportunități de carieră. Din când în când, nu se întâmplă asta săptămânal 🙂 ;
  • nu anula întâlnirea. În cel mai rău caz o poți reprograma pe o altă zi / oră agreată de comun acord;
  • de ridicarea moralului atunci când e cazul;
  • poți să te aștepți la discuții dificile;
  • cere feedback la adresa companiei. Ce s-ar putea îmbunătăți;
  • să încurajezi dezvoltarea personală ajutând cu exemple / proiecte concrete;
  • identifici dacă este cazul aspecte care pot îmbunătăți lucrul cu ceilalți membrii ai echipei;
  • trebuie să existe un dialog deschis, onest, fără falseturi și pupincurisme;
  • angajatul trebuie să fie în centrul atenției, nu invers;
  • verifici dacă angajatul este OK din punct de vedere personal și cu ce ai putea să-l ajuți;
  • nu faci nimic altceva în timpul alocat pentru angajat. E timpul lui;
  • întrebi cu ce ai putea tu ajuta mai bine;
  • din când în când poți să ai aceste întâlniri în afara biroului;
  • ți se vor reduce foarte mult vizitele din partea angajaților pentru subiectele care pot aștepta până când vă întâlniți din nou;
  • frecvența întâlnirilor ar trebui să țină cont de vechimea și experiența angajatului, maturitatea echipei din care face parte și cât ești tu de nou în companie (cel puțin odată pe lună).

Varianta cea mai bună este față în față, dar dacă nu se poate, e foarte eficientă și cea (video) telefonică.

Nu spune că nu ai timp. Bo$$, dacă nu poți să îți aloci timp special pentru fiecare angajat în parte, nu prea poți să ai pretenții de la ei.

Vei avea angajați care nu agreează aceste întâlniri, iar fără participarea lor activă rezultatele vor fi slabe, înspre enervante.

Nu în ultimul rând, dacă ești angajat și nu beneficiezi de astfel de întâlniri, cere și ți se va da.

Spor la întâlniri!