Încrederea se câștigă, nu se primește cadou
Încrederea este una dintre cele mai importante aspecte din relația angajat – șef și invers. Nu poți să faci mare lucru dacă încrederea nu este la un nivel decent în colaborarea cu șeful sau subordonații.
Foto Unsplash
Ca șef(ă), dacă nu ai încredere în angajații tăi, ai castravețit-o, ca să nu zic ca toată lumea că ai sfeclit-o, pentru că prima condiție a delegării este să ai încredere în cel care ar trebui să facă treaba. Fără încredere, o să te apuci tu să faci tot, pentru că pierzi mai mult timp să-i înveți pe alții decât dacă faci tu. Sună cunoscut? Cauza e în primul rând lipsa de încredere, pentru că persoana respectivă sigur nu poate face treaba la fel de bine ca tine, iar așa poți să clachezi foarte repede, pentru că nu le vei putea face pe toate și nici nu trebuie.
Odată cu creșterea nivelului de încredere în echipa ta, va crește productivitatea, pentru că nu mai trebuie să verifici cât de des merge fiecare la oliță. În cazul în care ai angajați care lucrează la distanță, n-ai nicio șansă de supraviețuire dacă nu ai încredere în ei.
Dacă angajații tăi nu au încredere în tine, nu vor lucra niciodată la potențialul lor maxim. Ei trebuie să simtă că ești acolo ca să îi ajuți și nu să le dai în cap, că și dacă fac greșeli, înseamnă progres.
“I never lose. I either win or learn.” Nelson Mandela
Dacă un angajat vrea să te fenteze, poate să o facă de față cu tine și să simuleze munca opt ore pe zi, dar spre binele tuturor, trebuie să aibă încredere în tine ca șef(ă). Dacă nu ai încredere în angajații tăi, de ce i-ai angajat? Doar ca să-i transformi într-o echipă de Mini You?
Dacă nu ai făcut-o până acum, arată-le că ai încredere în ei și vor începe să aibă încredere în tine. Nu folosi prezumția de vinovăție din prima, ci dimpotrivă, în general oamenii au intenții bune, chiar și când e vorba de jobul lor și de relația cu șefa / șeful 🙂
Spor la încredere!