FAQ

Ca să nu uităm de inegalabila limbă romgleză, astăzi atingem subiectul FAQ care, în traducere liberă, înseamnă răspunsuri la posibile întrebări, ce pot să apară când se introduce ceva nou sau la o schimbare.

FAQ

Foto Unsplash

Fie că e vorba de întrebări și răspunsuri frecvente pe care le pui pe site ca să eviți să răspunzi la întrebări repetitive sau că e vorba de un proiect, ori de o schimbare, scopul principal este de a-i ajuta pe “clienți” să-și găsească singuri răspunsurile.

Să zicem de exemplu, că introduci un aparat nou de spălat pe mâini, cu spălare și uscare, ceva de genul patru în unul. De ce trei? Pentru că îți dă și cu săpun lichid înainte și cu cremă hidratantă după.

Iar pentru că este un aparat foarte deștept și sofisticat, vine la pachet și cu un manual de utilizare, în care găsești de la cum să îl folosești la cum să nu îl folosești la spălat laptopul, dar și cu un FAQ.

Cum ar suna FAQ-it ăsta:

Î: Cum se folosește dacă nu este curent?

R: Folosești șervețelele umede din raftul 2, pentru că ne-am gândit că o situație din asta foarte puțin probabilă s-ar putea să ți se întâmple chiar ție.

Î: Cât departe trebuie să stau de aparat?

R: Nici prea departe, pentru a nu te stropi pe genunchi, dar nici prea aproape, pentru ca să nu-ți cadă crema pe bombeu.

Î: Ce se întâmplă dacă primești cremă înainte de spălat și săpun lichid la final?

R: În situații și mai puțin probabile decât cea de mai sus, când generatorul de curent nu a pornit suficient de repede, este posibil ca după ultimul upgrade al softului să fi existat un bug nefericit. S-ar putea să fie și varianta în care un coleg a înlocuit intenționat cele două recipiente, dar să nu fim răutăcioși.

Când vrei să faci o listă utilă de întrebări și răspunsuri, ține cont de cele de mai jos:

  • trebuie să fie scurtă;
  • fiecare întrebare trebuie să fie suficient de relevantă;
  • răspunsurile trebuie să fie îndeajuns de detaliate, în așa fel încât să nu genereze întrebări suplimentare;
  • lista trebuie să fie actualizată frecvent;
  • nu pune acolo orice îți trece prin cap, ci într-adevăr întrebări cu care te-ai întâlnit cel mai frecvent:
  • folosește un limbaj ușor de înțeles.

Dacă este făcută cum trebuie, orice listă de potențiale întrebări și răspunsuri te va ajuta să câștigi clienți cu așteptări realiste, care vor înțelege produsul tău mai ușor. Da, te va ajuta și la creșterea vânzărilor.

Spor la succes!