Ce mai fac clienții tăi interni?
În afară de clienții “clasici” la care toată lumea se referă în general, clienții tăi interni sunt cel puțin la fel de importanți ca cei externi, de aceea, indiferent ce poziție ai în companie, trebuie serviți cel puțin la fel de bine.
Foto Pixabay
Dacă ești în postura de a alege între servirea clientului extern sau cel intern, evident că cel extern are prioritate, dar asta nu înseamnă că cel intern trebuie ignorat sau să-i oferi un “serviciu” mai prost.
Uneori trebuie să te adaptezi cerințelor fiecăruia, ca în exemplul de mai jos:
Un țăran cu fiul său culegeau prune.
– Tată, ce o să facem din astea?
– Dacă maică-ta vine acasă devreme facem compot, dacă nu, atunci facem pălincă.
Când ești parte a unei organizații, ești automat client intern pentru alți colegi, iar funcționalitatea unei companii este dată de fiecare angajat pentru ca produsul final să ajungă la clientul extern.
Dacă Dorel de la înșurubare nu îl servește cum trebuie pe Gheo care dă gaura în roată, compania nu poate livra mașina către clientul extern, Luxel, pentru că ăștia doi s-au certat și ca efect secundar, mașina nu are roți.
De ce ar trebui să-ți servești clienții interni cel puțin la fel de bine ca pe cei externi:
- pentru a menține o atmosferă plăcută și prietenoasă la locul de muncă;
- pentru că mai devreme sau mai târziu vei avea nevoie de ei și s-ar putea să primești același tratament înapoi, bun sau rău;
- pentru că astfel va crește încrederea în produsul / serviciul pe care îl vinde compania la care lucrezi;
- pentru că fiecare client este satisfăcut când i se ating sau depășesc așteptările;
- pentru că un astfel de “tratament” va avea ca efect principal satisfacția clienților externi;
- pentru că astfel se rezolvă problemele care ajung apoi la clienții externi.
Dacă ești singur în organizație, nu trebuie să servești niciun client și înseamnă că ești un one-(wo)man show.
Dacă sunteți doi sau mai mulți, fiecare e client intern sau “furnizor” intern, inclusiv dacă ești șef.
Spor la customer-it în incintă!