De ce nu poți să fii amabil?
Știu că ți s-a întâmplat de foarte multe ori să nu fi tratat așa cum ți-ai fi dorit, iar cel cu care ai interacționat să aibă o scârbă supremă în acel moment, nefiind în stare să fie amabil în ruptul capului.
Foto Pexels
Mă refer la condițiile normale, pentru că astfel de persoane își schimbă radical atitudinea dacă au un șef în apropiere sau dacă primesc o “atenție”. Nu vă imaginați că asta se întâmplă doar la bărbați, sunt destule acrituri feminine care ne uimesc zilnic.
E ca și cum (toate) unele secretare sau funcționare publice și nu numai, au contribuit la ADN-ul persoanei respective. Cu toții avem zile proaste, dar dacă obiectivul tău principal este să îi faci să se simtă mizerabil pe ceilalți, mai bine pleci în altă parte, chiar dacă și acolo comportamentul tău va fi similar.
Să nu uităm însă că amabilitatea trebuie să fie o stare by default pentru fiecare dintre noi și nu doar când este “activată” de ceva / cineva, dar nici să nu o confundăm cu un comportament poopincuristic desăvârșit.
Ce ai putea să faci pentru a-i face pe clienții tăi să se simtă bine? Mă refer la toți cei care apelează la tine, fie că sunt colegi, subordonați, superiori, femeia de serviciu sau clienți externi:
- să pleci de la prezumția de nevinovăție. Nu toți cu care interacționezi sunt niște nenorociți care vor să te taxeze pe tine;
- să fii amabil(ă) și mai ales serviabil(ă);
- în cazul în care treci prin momente mai grele, nu te va ajuta cu nimic să transmiți această stare și altora;
- dacă alții nu au fost amabili cu tine, “ba p’a mă-tii” nu te va ajuta niciodată. Nu răspunde cu scârbă la scârbă;
- nu te purta nici ca un clovn, s-ar putea să ai efectul invers;
- zâmbește, viața-i frumoasă;
- încearcă să te pui în papucii interlocuitorului tău;
- ai încredere în tine;
- fii respectuos și răbdător cu ceilalți;
- ascultă. Cu răbdare, că nu-i atâta grabă;
- poți fi amabil și cu cei pe care nu îi cunoști;
- spune-le oamenilor pe nume, în timp ce le zâmbești (din nou).
Unii oameni sunt construiți să fie veseli și amabili întotdeauna. Am câteva colege în departamentul de relații cu clienții care zâmbesc de fiecare dată. Sunt genul acela de persoane care îți pot transforma orice fel de zi într-una foarte bună cu energia și buna dispoziție a lor. Și ce să vezi, au și o performanță foarte bună și un feedback excelent din partea clienților.
Pentru toți ceilalți, care nu sunt construiți să fie veseli și amabili, nu strică puțin efort în acest sens. Chiar se poate! Cu atât mai mult cu cât nimeni nu s-a născut supărat, ci viața l-a adus în starea aceasta.
Spor la succes!