Ce faci cu un coleg care pute?

Știu că nu e cazul tău să ai pe cineva în preajmă care pute, dar s-ar putea să te usture ochii de la ceapa tăiată pe tastatură, de un alt coleg și nu din alte motive. Legenda spune că se poate întâmpla același lucru și cu anumite vânturi, chiar dacă nu stai într-o zonă unde acest fenomen meteorologic este foarte frecvent.

pute

Photo Unsplash

Dacă ai un coleg care are probleme de igienă, cea mai diplomată abordare este să vorbești cu superiorul acestuia, care trebuie să rezolve și mai diplomat situația.

Dacă nu rezolvi problema urgent, ca șef, sunt șanse foarte mari ca persoana respectivă să fie luată în colimator de colegi și să devină în scurt timp bătaia de joc a tuturor.

Trecând peste penibilul situației, când ți-e jenă de jena ei (a persoanei), ar trebui să faci cumva să îi spui, cât de diplomat poți, că sparge cepe sub braț. Bine, nu așa.

Poți să îi lași un brăduleț mirositor de mașină pe colțul monitorului. NU, nici așa.

Poți să îi recomanzi să folosească gumă de mestecat și să nu ridice mâinile ca să nu i se dezlipească de sub braț. NU, nici așa.

Poți să îi spui că dacă scrie 48h sau chiar mai mult pe un deodorant, asta nu înseamnă să nu se spele toată perioada aia și să dea cu miraculoasa poțiune peste ce e mort acolo de 2 zile. NU, nici așa.

Poți să folosești mască chirurgicală, la fel cum fac cei din Asia pentru poluare (că tot aia e). NU, nici așa.

Poți să pui apă de gură în dozatorul de apă. NU, nici așa.

Poți să-i dai bani și să-i spui ce săpunuri, geluri de duș, spray-uri să își cumpere și în ce cantitate. NU, nici așa.

Ce poți să faci dacă ai un angajat care pute:

  • trebuie să vorbești cu el / ea între patru ochi. Va fi greu, foarte greu, dar în calitate de șef tu ești cel care trebuie să rezolvi (și) problema asta. Deci nu pui în agenda următoarei ședințe “foaie verde două cute, hai să vedem cine pute?”;
  • în primul rând trebuie să subliniezi că este vorba de ceva care îl afectează direct pe el și pe întreaga echipă, iar dacă are interacțiune directă cu clienții, chiar și imaginea companiei are de suferit;
  • poți să te aștepți să nege sau să-ți spună că este o problemă medicală, de foarte multe ori persoana în cauză nu realizează că are o problemă;
  • nu penibiliza. Nici în particular și nici în public;
  • tratează situația ca pe ceva foarte serios.

Există și situații extreme în care din punct de vedere medical există o problemă, dar chiar și așa există soluții eficiente.

Nu în ultimul rând, să nu-i uităm pe cei care duhnesc a băutură a doua zi după un campionat mondial pe județ de băut cu multe grade în ultimul weekend.

De orice parte a aromei ești, trebuie să treci de penibilul situației și să schimbi aerul din jurul tău, este o chestie de respect până la urmă.

Spor la adulmecat!