La ce e bună competiția

În orice domeniu activezi, competiția este cea care te ține alert sau care te motivează să faci ceva mai bine, indiferent dacă e vorba de compania la care lucrezi sau tu ca “persoană fizică”. La orice sport, individual sau de echipă, vei fi motivat(ă) să fii mai bun.

Chiar și când mergi la sală și ai un antrenor care scoate margarina din tine, rezultatele sunt (mult) mai bune decât dacă ai face singur mișcare.

competitia

Foto Unsplash

În business, competiția e un fel de nenorocit care îți ia din cota de piață. Cota TA de piață, care oricum ți se cuvine și la care ai muncit cu vârf și afundat.

În realitate însă sunt mult mai multe beneficii în a avea competiție, chiar dacă e vorba de companii sau pe persoană fizică:

  • te stresează să fii mai bun;
  • toată lumea beneficiază de o competiție corectă: servicii / produse mai bune, eficientizări pentru a reduce costurile și a crește calitatea produsului. Gândește-te de exemplu la evoluția televizoarelor din ultimii 50 de ani;
  • te vei strădui să oferi un serviciu pentru clienți mai bun;
  • înveți chestii noi având foarte multe resurse de inspirație;
  • vei fi mai creativ, tocmai pentru a le putea lua fața;
  • folosită corect, motivarea prin comparație cu concurența (încă de la copii mici care practică sport) poate crește încrederea în sine, te ajută să înveți tehnici / competențe noi și cum să îți depășești propriile limite;
  • când inovezi ceva și ești singur pe piață, iar ulterior apar și alți concurenți, chiar dacă asta pare ceva rău, este de fapt o validare, că ceea ce faci este bine;
  • crește consumul – vezi evoluția telefoanelor mobile;
  • te poți diferenția. Dacă ești singurul care oferă un anumit serviciu / produs, nu te compari cu nimeni. Dacă faci însă bine ceea ce faci, cu siguranță vor vedea și alții oportunitatea de a oferi ceea ce oferi tu, iar atunci fiecare ar trebui să se diferențieze într-un fel sau altul;
  • când te copiază cineva, înseamnă că faci tu ceva bine acolo 🙂

Unde nu există competiție, serviciile sau produsele sunt mediocre, ca să nu spun proaste, orice asemănare cu serviciile mecanismului de stat sunt pur întâmplătoare.

Asta nu înseamnă însă că tot ce faci să faci împotriva competiției, mai bine îți canalizezi resursele pe ce poți să faci tu mai bine, nu pe a demonstra cât sunt ei de proști.

Spor la succes!