De ce urăști corporațiile?
Toată lumea urăște corporațiile, pentru că sunt niște nenorocite care mănâncă resursele tuturor, firește. Dacă ne uităm însă în jurul nostru, de la device-ul de pe care citești acest articol și până la majoritatea lucrurilor pe care le deținem, ne dăm seama că fără acest progres nu am fi ajuns aici.
Foto Pexels
Crești productivitatea și astfel eficiența și implicit profitabilitatea și ia d’aici progresul, iar corporația face asta pentru binele acționarilor. La începuturile corporațiilor, dacă făceai profit, nu prea conta care este costul pe termen lung pe care trebuie să-l plătești, însă azi nu mai e chiar așa. Poți să fii super profitabil, dar să nu bagi în seamă ce face competiția sau progresele tehnologice, te poate pune în cap foarte rapid.
În general, rolul unei corporații este să-și îmbunătățească serviciile / produsele, optimizându-și resursele, iar asta faci prin creșterea productivității. Nu poți să faci 100 de șuruburi pe oră de zece ani încoace, fără să scazi din greutatea produsului, să crești calitatea sau să scazi prețul pentru că, dacă nu o faci tu, o vor face alții. Cu cât ești mai mare, cu atât ai o putere financiară mai mare de a investi în inovație și dezvoltare, îți permiți să greșești mai mult decât ceilalți și asta se traduce din nou în progres. Dacă nu ești prea ignorant pentru a-i ignora pe ceilalți.
Trebuie să ții cont și de ce faci tu cel mai bine și să vezi ce ai putea să-i lași pe alții să facă mai bine, optimizând în același timp procesele interne. Această oportunitate au văzut-o și cei care au creat companiile care lucrează pentru corporații, oferind diverse servicii sau produse.
Așa cum există fabrici care produc pentru IKEA un produs în zeci de mii de exemplare pentru a fi distribuite în toată lumea, așa există și call center-uri care pot oferii servicii pentru corporații acoperind foarte multe piețe.
Pentru unii, asta înseamnă că își pot pierde job-ul, afectați de externalizarea activităților în altă locație sau chiar în afara companiei, iar pentru alții asta poate însemna noi oportunități de dezvoltare.
Revenind la ura asta împotriva corporațiilor, nu uita că aproape tot ce folosești are amprenta unei corporații. Să nu-i uităm nici pe cei care fug din corporații pentru a-și crea un drum propriu în propriul business și care își vând apoi produsele sau serviciile… tot corporațiilor sau corporatiștilor.
Spor la succes!