Să moară capra vecinului de birou
Doar nu credeai că invidia nu are card de acces în companii și capra vecinului de birou nu trebuie să moară în chinuri la o ședință de 8 ore, prin înjunghiere cu powerpointu’.
Foto Unsplash
La prima vedere pare o chestie pur românească, dar ce să vezi, nu am inventat nici de data asta gaura’n gogoașă. Nu există studii de specialitate care să arate gradul de invidie românesc față de alte state, dar sigur stăm bine.
De la cel care a vândut mai mult sau mai puțin (nu spun că vânzătorii sunt alta specie de broască, dar componenta competitivă este mai accentuată), până la iarba care este mai verde de partea cealaltă a gardului.
În general, gelozia se manifestă față de ceva ce ai avut și nu mai ai, iar invidia este legată de ceva ce nu ai avut (încă).
Când ești obsedat de succesul altuia, în loc să vezi ce ai putea să înveți de la persoana respectivă, îți este afectat respectul de sine și s-ar putea chiar să îți faci singur(ă) rău. Domnu’ Țapoolică, pentru că nu putem face referire discriminativă doar la capra vecinului, adică tu de ce ai mașină mai jmekeră ca mine? De ce?
Ce este invidia?
“Conform psihologilor americani Gerrod Parrott și Richard Smith, invidia este o reacție emoțională negativă cu privire la calitățile, realizările sau posesiunile superioare ale unei alte persoane. Ea se manifestă prin comparația socială cu persoane care au un statut superior. Când acest comportament devine automat, atunci putem vorbi despre invidie.”
Nu în ultimul rând, este mai sănătos să te bucuri de ceea ce ai, în loc să fii supărat(ă) pe ceea ce nu ai. Nu recomand nici să amestecați competitivitatea și dorința de a fi mai bun(ă) cu invidia față de capra vecinului.
Rezultatele studiului sociologic derulat pe tema asta în România de compania GfK, la cererea PressOne, le găsești într-un PDF care te poate face mai (puțin) invidios.
Spor la urmărit succesul altuia!