Părerea ta contează

Chiar dacă ți se pare că nu este așa, părerea ta contează, indiferent unde lucrezi, oricât de nesemnificativ ți s-ar părea că este rolul tău în organizația în care prestezi.

parerea ta conteaza

Foto Pixabay

Dacă nu ai nicio părere, nu te mira dacă vor decide alții pentru tine, indiferent despre ce este vorba. Să poți să-ți spui deschis părerea este foarte important din mai multe puncte de vedere, începând cu încrederea de sine, dar trebuie să stabilim din prima că, dacă părerea ta este întotdeauna negativă și ești un comentator toxic profesionist, te va afecta foarte mult, însă în mod negativ.

Pur și simplu nu se poate ca absolut totul să fie nasol în compania unde lucrezi și să te plângi non stop, iar dacă totuși este așa, este mult mai bine pentru toate părțile să-ți cauți fericirea în altă parte. Dacă așa ceva există pentru tine cumva.

Nfine, revenind la datul cu părerea, nici să te pricepi la tot pe lumea asta nu e posibil, de la fotbal, la tricotatul electronic. Mă refer la a-ți spune părerea într-un mod profesional, non-agresiv, argumentat și coerent, bazat pe date concrete și experiența proprie, iar asta va avea un efect pozitiv asupra carierei tale.

Făcută într-un mod superficial și aruncând cu noroi în toate părțile, meseria de părerolog nu te va ajuta deloc în carieră. 

În general, când îți dai cu părerea ar trebui să știi despre ce e vorba și să fie ceva care are un impact direct asupra activității tale, pentru că altfel vorbești de încălzirea globală fără să știi despre impactul gazelor pe care tot noi le producem. Dacă te întreabă cineva despre un produs pe care nu l-ai încercat niciodată sau despre un coleg cu care nu ai relaționat, părerea ta nu este relevantă.

Maniera în care îți spui părerea este de foarte multe ori mai importantă decât ceea ce spui, pentru că dacă o faci într-un mod agresiv, nu prea mai contează conținutul.

Mesajul tău trebuie să fie clar, direct și la nevoie să poți să argumentezi suplimentar dacă sunt alte persoane care nu îți împărtășesc părerea.

Cum ai putea să te faci auzit(ă):

– Pot să-ți spun ceva ce am observat?

– Te-ai gândit să faci și altfel?

– Părerea mea este că…, pentru că…

Indiferent de interlocutor, maniera în care îți spui părerea va face diferența dintre a te băga cineva în seamă sau nu, chiar dacă e vorba de șefii tăi sau de o ședință importantă. Un șef normal la cap, care vrea să progreseze, este întotdeauna interesat și de alte păreri, fără a simți nevoia de a se înconjura de Yes Man-i. Dacă stai într-un colț și nu ai nicio părere niciodată, așa te va trata toată lumea. 

Spor la succes!