Nu fi supărat pe tot satu’ dacă ție nu îți merge bine

Când conduci oameni ai și momente în care lucrurile nu merg cum trebuie, dar asta nu înseamnă că trebuie să fii supărat pe echipa ta. Este foarte ușor să mergi mai departe să le dai în cap, să “cascadezi informația”, însă asta nu te va face cu nimic mai bun. Nici măcar dacă ți s-a dat ție în cap inițial.

supărat

Foto Pixabay

Când ai zile proaste sau când alții îți fac zile proaste, nu trebuie să faci același lucru cu oamenii tăi, cel mai probabil ei nu au nici o vină. Iar dacă au, nu proceda așa. Nu vei face decât să îi bagi pe toți membrii echipei în oala generalizărilor și este imposibil ca toți să fie vinovați. Ar trebui să te uiți în oglindă, pentru că de foarte multe ori greșelile echipei sunt cauzate de șef.

Ce NU ar trebui să le spui angajaților:

  • “Presupun că” – nu ai de ce să presupui nimic. “Assumption is the mother of all fuck-ups” zicea un clasic;
  • “Nu te plătesc ca să gândești, te plătesc să execuți” – aww, asta doare foarte rău. Adică îi spui clar că e acolo doar ca să strângă șurubul trei sferturi de rotație și atât;
  • “Ești un…” – nu ataca persoana, ci problema în sine;
  • “Dacă nu-ți convine, pleacă. Sunt o sută care stau la coadă să se angajeze aici” – Pe bune? Nici vorbă de așa ceva, iar impresia de inutilitate este foarte nocivă. Nu te aștepta ca un astfel de angajat să fie foarte eficient de acum înainte;
  • “Motivul este că…” și începi cu o doză foarte mare de bulșităreală. Onestitatea, caracterul și conduita sunt cele mai importante calități ale unui lider;
  • “Faci așa pentru că zic yo!” – un fel de eu te-am făcut, eu te omor. Chiar dacă pe fruntea șefilor scrie “Sunt șef, pot să te dau afară!”, iar oamenii simt asta, o astfel de abordare este distructivă;
  • “Știi tu cum să faci, descurcă-te” – dacă nu le dai un minim de instrucțiuni, ai șanse mari să le spui tot tu că au făcut o porcărie;
  • “Nu e adevărat că am spus asta” – chiar dacă ai momente când nu vei mai fi de acord cu tine, recunoaște asta și explică motivele, dar nu-i minți;
  • “Nu mă interesează problema ta” – o problemă a unui angajat devine și problema ta, iar mai devreme sau mai târziu te va afecta direct;
  • “Faci numai greșeli” – dacă este așa, angajatul respectiv va trebui să părăsească firma. Dacă nu este așa, ceea ce se întâmplă foarte frecvent, nu-i poți diminua / anula lucrurile bune pe care le-a făcut;
  • “Și ce dacă am zis asta” – transmiți astfel un mesaj foarte nociv, că nu e nicio problemă dacă nu îți faci treaba, începând cu tine.

Ca șef este imposibil să fii plăcut de toată lumea, nici nu ai de ce să îți dorești asta, dar nici nu ai de ce să fii supărat.

NU țipa la oamenii tăi, ei nu merită asta și vei crea o cultură a fricii, în care vor face în așa fel încât să nu te supere și nu vei face performanță. Motivarea de frică este old school.

Nu în ultimul rând, nu uita că cea mai mare parte a angajaților pleacă din companii din cauza unui șef prost.
Spor la succes!