Oamenii NU sunt cel mai important “bun” al unei companii

Ce frumos sună povestea asta cu oamenii sunt cel mai important “asset” pe care îl avem. Numa’ că e foarte departe de realitatea din teren, mno.

Adică dacă ai un sobor de nonperformeri care pierd timpul pe acolo, parcă nu sunt ei cei mai importanți.

oamenii

Photo Pixabay

Un banc vechi, atât de vechi încât e alb/negru, zice că un CEO când a fost întrebat câți oameni lucrează în compania pe care o conduce, a răspuns, calm și după o perioadă de gândire de parcă îi număra pe degete: “cam jumate din ei”.

Oamenii fac diferența în fiecare companie, categoric.

Acei oameni care pun suflet în ceea ce fac și nu sunt doar la numărătoare, acei oameni care sunt întotdeauna dispuși să te ajute, să-i vezi că își dau interesul să facă tot posibilul să fii mulțumit(ă).

Sunt oamenii care duc în spate companiile, sunt oamenii de care tu, ca șef, trebuie să ai cea mai mare grijă, pentru că dacă îți pleacă, pierderile sunt foarte mari și niciodată nu pot fi comensurate într-un excel nenorocit.

Sunt oamenii pentru care calitatea muncii pe care o oferă este extrem de importantă, știind că asta le va asigura cel mai bun renume.

Conform cercetătorilor britanici, care s-au stabilit de sute de ani în America, cei mai buni performeri fac 61% din toată treaba din întregul departament.

Dacă ești foarte bun, ai dezavantajul că ridici foarte mult nivelul așteptărilor și nu mai ești felicitat când faci caca la oliță.

Nu e suficient să ai angajați în companie, mai trebuie ca ei să-și facă treaba. Bine. Foarte bine!

Cei care își fac treaba cel mai bine trebuie tratați diferit și vă rog să nu începeț’ cu vrăjeala de a trata egal angajații.

Revenind la cei mai important “asset” al unei companii, uica’ Jim Collins scria în cartea lui, Good to Great, „People are not your most important asset. The right people are.”

În aceeași carte, ideea care mi-a plăcut foarte mult și care este adevărată este “Get the right people on the bus, the wrong people off the bus, and the right people in the right seats.”

Spor la autobuzit!