Am greșit, îmi pare rău…

De câte ori ai auzit “am greșit, îmi pare rău” din gura unui șef?

Nu cred că ai răspuns cu voce tare, pentru că nu te-am auzit sau poate că foarte puțini dintre voi ați răspuns afirmativ.

imi pare rau

Foto Pexels

Să-ți ceri scuze când greșești ar trebui să fie o normalitate indiferent ce scrie pe cartea ta de vizită.

De ce ar trebui să ții cont când îți ceri scuze ca șef:

  • spune direct ce ai de spus, fără ocolișuri, abureli și falsitate;
  • adresează-te personal oamenilor;
  • nu sta prea mult pe gânduri. Cu cât o faci mai repede, cu atât este mai bine;
  • dacă ai greșit trebuie să îți ceri scuze. Punct. La fel cum un părinte trebuie să își ceară scuze copilului atunci când greșește;
  • că ți se poate întâmpla uneori să nu îți respecți promisiunile și atunci trebuie să te comporți ca atare;
  • nu îți imagina că o astfel de “mutare” îți va lua din autoritate sau din putere și vei deveni brusc vulnerabil în fața angajaților. Dimpotrivă, vei avea o surpriză foarte plăcută în reacțile lor atunci când o vei face pentru prima oară;
  • explică ce s-a întâmplat, care au fost motivele pentru care ai greșit. Nu strică nici să spui ce ai face diferit de acum înainte;
  • nu da vina pe alții, nici dacă nu ești tu 100% vinovat. “Îmi pare rău că și eu la rândul meu am fost forțat să îți fac asta”;
  • dacă faci asta când greșești, îți încurajezi angajații să facă la fel atunci când greșesc;
  • nu folosi “dacă”, pentru că așa îți ceri scuze superficial: – Dacă te-ai simțit deranjat când te-am făcut idiot, atunci îmi pare rău;
  • nu folosi “dar”: – Îmi pare rău că am țipat la tine, DAR… Dacă faci asta, arunci vina în exterior;
  • nu uita că gestionezi oameni, chiar dacă ești perfect(ă), doh… În orice relație, fiecare parte greșește din când în când;
  • când deciziile tale îi afectează negativ pe alții;
  • îți trebuie o doză de curaj să faci asta.

“The man who makes no mistakes does not usually make anything.”

Edward John Phelps

Da, este foarte greu ca șef să admiți că ai greșit sau că greșești. Pentru că tu, ca șef, ești autoritatea supremă în companie și dacă ai spus ceva, asta e, toată lumea trebuie să execute, că doar de aia ești șef nu, ce dreaq?

Nu e niciodată prea târziu să înveți să îți ceri iertare, un lider adevărat nu caută scuze și nu dă vina pe alții. Dacă ajungi să îți ceri scuze prea des, poate e ceva ce nu faci bine 🙂
Spor la succes!