Cu atitudinea asta…

De cele mai multe ori ne legăm de “atitudinea asta…” atunci când un angajat sau un coleg nu este așa cum vrem noi. Nu suntem cu toții la fel, ceea ce este perfect normal, dar uităm că fiecare angajat se poate lovi de atitudinea nasoală a șefului, cel puțin o dată în cariera lui. Credeai că șefii nu pot avea o atitudine nașpa?

atitudinea

Foto Unsplash

Dacă te uiți la poza de mai sus, e foarte clar că atitudinea “victimei” nu este cea mai bună, dar dacă o întrebi, primul lucru pe care îl va face, va fi să nege și să spună că acesta este felul ei / lui de a fi. Ceea ce s-ar putea să fie adevărat, doar dacă toți ceilalți vecini de crengi au aceleași “simptome”.

Este simplu să identifici un Gică Contra și chiar să ai dreptate în punerea “diagnosticului”, dar trebuie să te întrebi dacă într-adevăr este așa sau e doar o chestiune de suprafață. De cele mai multe ori, o atitudine incorectă este de fapt un sistem de apărare bazat pe ce i s-a întâmplat în trecut, coroborat și cu felul de a fi a individului.

Ai o atitudine greșită când ignori un client sau îl tratezi ca și când te-a deranjat în timp ce tu erai la film, dar uiți că jobul tău este de plasator în sala de cinematograf.

O diagnosticare greșită de atitudine este când angajatul îl contrazice pe șef, iar cel din urmă are o singură concluzie: angajatul are o atitudine nasoală, doar pentru că și-a permis să îl contrazică.

Nu confunda o atitudine greșită cu un comportament greșit, adică una e să fii bombănit de un subordonat și cu totul alta ca subordonatul să nu-și respecte atribuțiile de serviciu.

O atitudine greșită poate avea ca urmări o atmosferă neplăcută, scăderea performanței, clienți nemultumiți și multe altele.

Cum văd eu o atitudine greștită, indiferent dacă ești șef sau “un simplu” angajat:

  • ești încruntat(ă);
  • comentezi negativ permanent. Nu îți place nimic;
  • plictiseală;
  • întârzii frecvent;
  • miserupism;
  • nu te interesează de ceilalți;
  • nu zâmbești;
  • pufăi, îți dai ochii peste cap;
  • angajatorul, șeful și clienții sunt de kkt. Toți!

Pe de altă parte nu trebuie să îți dorești niciodată să fii înconjurat de colegi gen “Yes Men”, sunt mai dăunători decât cei cu atitudinea defectă.

Atitudinea corectă sau greșită poate fi încurajată sau descurajată și este datoria ta ca șef sau coleg să ai la rândul tău o contra atitudine față de persoana respectivă.

Vestea bună este că “atitudinea” poate fi influențată, iar vestea rea este că poate fi influențată în ambele direcții.
Spor la tratarea atitudinitei!