Nu folosi diminutive!

Mă gândesc demult să scriu acest articoluț, micuț, drăguț, la câte diminutive aud în fiecare zi.

Când faci asta cu clienții, îți faci o defavoare ție și mai ales firmei unde lucrezi prin diminuarea valorilor produselor / serviciilor, chiar dacă scopul este să fii drăguț(ă) și amabiluț(ă).

diminutive

Foto Unsplash

Nu spun (neapărat) că te poate pune într-o lumină defavorabilă simpla folosire a diminutivuțelor, dar tratarea cliențeilor în manieruța asta nu te avantajează deloc. Este o devalorizare (in)conștientă față de interlocutor.

Imaginează-ți că trebuie să participi la o ședință în care veți discuta bănuții pe care urmează să-i cheltui pentru următorul produs. Urmează să faceți un film în care apare un directoraș cu năsturei mărunței, alături de colega de la financiar, îmbrăcată într-o rochiță scurtuță, servind amândoi o cafeluță și o prăjiturică.

Când vorbești așa cu clienții nu ești drăgălaș(ă). Nici dacă ești la supermarket și întrebi clienții dacă vor plăsuță pentru șunchiță, dar nici în orice alt domeniu. Nu se face!

Amabilitatea, empatia și serviabilitatea nu înseamnă să cazi în ridicol. Chiar dacă istoria diminutivelor pleacă în general de la graviduțe, când totul este minimalizat pentru că urmează să vină pe lume micuțul / micuța, consider că este o greșeală să ai un astfel de vocabular chiar și cu copiii.

Sunt foarte mulți părinți care își “dezmiardă” copiii până la ridicol, iar comportamentul lor le arată cât sunt de mici și neajutorați.

Revenind la clienți, nu încerca următoarea variantă când ai de comunicat ceva negativ.

Bună ziua, avem o problemuță cu mașinuța care ați lăsat-o la spălat la noi astăzi dimineată. Da, SUV-ulețul roșu pe care trebuia să-l spălăm cu șamponel de căpșunică și să-i facem și polish. Când am scos mașinuța din curte am lovit-o în funduleț și are o zgârieturică mică din spate până la oglinduța din stânga, dar sigur aveți CASCO. Ne cerem scuze pentru minorele neplăceri pe care vi le-am creat, dar să știti că am vorbit cu șefu’ și a spus că vă dăm 3 spălăturici gratuite săptămânica viitoare.

Nu te purta cu clienții ca și când ar avea un an, s-ar putea să facă ceva kăkuță pe produsele sau serviciile tale.
Spor la normalitate!

2 comentarii
  1. Ioana
    Ioana says:

    Mare dreptate ai! Nici mie nu-mi place ca la banca functionara sa ma intrebe ce vreau sa fac cu „banutii” mei. Am lucrat din greu pentru ei chiar daca unora li se pare o suma mica.

    Răspunde

Pingbacks

Leave a Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *