Tu pentru cine lucrezi?

Dacă spui că lucrezi pentru angajatorul tău înseamnă că ai fost spălat pe creier complet și că ai șanse foarte mici să lucrezi pentru tine. Și nu mă refer aici la a fi patron antreprenor.

“Compania e viața mea și fac tot ce pot pentru ea” – este un slogan atât de fals și de forțat, încât ar trebui sa fie în prefața cărții “How to handle a poopincoorist”, disponibilă în biblioteca virtuală a fiecarei companii, mici sau mari.

Chiar dacă recunoști sau nu, lucrezi pentru tine. Punct.

lucrezi

Fiecare dintre noi ar trebui să lucreze pentru el, pentru a-i fi bine lui și familiei lui. Ar fi de preferat însă ca evoluția să fie una foarte bună, pentru ca și compania care te platește să beneficieze de serviciile tale. Crează-ți un brand personal cum poți tu mai bine, am mai vorbit despre asta aici, iar perfomanța individuală trebuie să fie din ce în ce mai bună “de la un sezon la altul”.

Dacă ai cumva dubii legate de comparația job – viață personală, încearcă să faci un exercițiu de imaginație… un exercițiu dur. Imaginează-ți că ai fost dat afară din companie sau că a dat faliment și ai rămas pe drumuri. Nasol moment. Acum imaginează-ți că ți-ai pierdut o persoană dragă ție. Știu, nici nu poți să iți imaginezi așa ceva și nu vei putea niciodată să faci o astfel de comparație.

Sper că vei gândi altfel acum “echilibrul” dintre viața personală și cea profesională. Gandește-te la asta și când realizezi că este a patra oara săptămâna aceasta când ai ajuns acasă obosit(ă) la ora 9 seara, este joi… și ai frecvent acest program, nu este doar „una din acele săptămâni”.

Dacă acasă nu ești bine, mai devreme sau mai târziu nu vei fi nici la serviciu.

Nu uita niciodată pentru cine lucrezi!

lucrezi dilbert

Foto Dilbert

Spor la succes!

5 comentarii
  1. ana
    ana says:

    As putea spune ca si reciproca este valabila; daca la serviciu nu iti gasesti locul sau locul nu ti se mai potriveste (din diverse motive) si amani prea mult decizia de a face un pas spre explorarea altor orizonturi, mai devreme sau mai tarziu vor aparea si acasa problemele. Tot de dragul celor de acasa si al propriei persoane trebuie facut pasul spre schimbare. Evident cu o analiza serioasa, eventual si implicarea celor dragi.

    Răspunde
    • Drăgo
      Drăgo says:

      Perfect de acord.
      Cele mai bune rezultate le vei avea atunci când și acasă și la serviciu totul este în regulă.

  2. Catalin Mardaloescu
    Catalin Mardaloescu says:

    Dar daca la serviciu nu esti bine, ce se poate intampla? Asta chiar daca acasa lucrurile stau asa cum ar trebui?
    Cati angajatori isi intreaba anajatii cum se simt si cat de bine le este? Cati angajatori fac acest lucru macar in momentul in care angajatii lor le transmit ca vor sa paraseasca compania? Si mai mult, atunci cand ii intreaba, cati tin cont de lucrurile pe care acestia le transmit? Citeam astazi un articol in care se scria ca este bine sa ceri feedback de la oamenii din echipa atunci cand inca isi desfasoara activitatea in echipa ta. Excelent, as spune! Extraordinar!!! Dar atunci cand se intampla acest lucru, destul de rar din pacate, avem certitudinea ca este o comunicare obiectiva din partea angajatilor? In multe cazuri raspunsul este: NU! Si asta pentru ca, inca, o parte din personalul de conducere, sa le spunem asa si nu manageri, nu incurajeaza un mod de comunicare deschis, constructiv, Cum ar fi daca atunci cand vii la serviciu te gandesti ca intri in casa ta sau ca muncesti pentru tine, asa cum spui tu Bogdan? O lume perfecta! Si asta porneste de la fiecare om care coordoneaza o echipa.

    Răspunde
    • Drăgo
      Drăgo says:

      „Personalul de conducere” de pe orice nivel și nu doar cei din vârful companiei trebuie să știe ce se întâmplă cu angajatul și în viața privată. Da, trebuie să-ți asculți și să-ți înțelegi angajatul, nu numai să ai pretenții de la el.

Leave a Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *